لطفا چند لحظه صبر نمائید
مشتریان گرامی به علت عدم فعالیت باربری ها ارسال سفارشات تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه می باشد پس از آن در صورت ثبت سفارش پردازش سفارشات از تاریخ 14 فروردین ماه خواهد بود
CAS No:7681-52-9

هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) (نوترون) Sodium hypochlorite


0.0 (0)
بدون دیگاه 2 پرسش و پاسخ
بسته بندی :

خریدار موظف است کلیه دستورالعمل های استعمال مربوطه را مطالعه و با اطلاع کافی آن را خریداری کند.
از بلیعدن، تماس با پوست و استنشاق خودداری کنید.
گرید: Cleaning
نام مترادف: سدیم هیپوکلریت
گارانتی اصالت کالا
ارسال سریع به سراسر کشور
گارانتی برگشت وجه

آماده ارسال

110,000 تومان
موجودی ترکیبی کالا

بسته بندی : 1 لیتری بسته بندی : 2/5 لیتری

معرفی

معرفی آب ژاول

 رایجترین ماده ای که از آن، به عنوان سفید کننده استفاده میشود، آب ژاول است. ماده اصلی و موثر در آب ژاول، هیپوکلریت سدیم می باشد. هیپوکلریت سدیم یک محلول شفاف و زرد رنگ با بوی تند می باشد. هیپوکلریت سدیم ناپایدار و یک اکسید کننده قوی ی باشد و با ترکیبات و کاهش دهنده های قابل اشتعال واکنش نشان می دهد. محلول هیپوکلریت سدیم پایه ای ضعیف است که قابل اشتعال می باشد. هیپوکلریت سدیم، ترکیبی فوقالعاده قوی است که درصد خیلی کمی از آن (۵ درصد) را در آب حل می کنند و با نامهای مختلف و به عنوان سفید کننده به بازار عرضه می کنند. بنابراین سفید کننده ها و آب ژاول، همان محلول ۵ درصد هیپوکلریت سدیم هستند.

کاربرد آب ژاول

هیپوکلریت سدیم ماده اصلی سفید کننده لباس می باشد. از آن به عنوان ماده سفید کننده در صنایع نساجی، مواد شوینده و صنایع کاغذ و خمیر کاغذ استفاده می شود. همچنین به عنوان ماده اکسید کننده برای محصولات ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت پتروشیمی از پتاسیم هیپوکلریت سدیم در پالایش محصولات نفتی استفاده می شود. مقادیر زیادی نیز به عنوان ماده ضد عفونی کننده درصنعت تصفیه آب و فاضلاب و تجهیزات بهداشتی استفاده می شود. در فرآوری مواد غذایی از هیپوکلریت سدیم برای ضدعفونی کردن تجهیزات آماده سازی مواد غذایی، در فرآوری میوه و سبزیجات، تولید قارچ، تولید شربت افرا و فرآوری ماهی استفاده می شود. از این ماده برای ضدعفونی کردن و بوزدایی در تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر هیپوکلریت سدیم بر سلامتی

هرگز هیپوکلریت سدیم و آمونیاک را با هم مخلوط نکنید. انجام این کار یک گاز خطرناک را تشکیل می دهد که به طور بالقوه منجر به خفگی و مشکل تنفسی می شود. در صورت خوردن هیپوکلریت سدیم، فوراً به کمک اضطراری مراجعه کنید. اگر فرد مبتلا هوشیار است، شیر یا آب برای نوشیدن به آنها بدهید. در صورت تماس با هیپوکلریت سدیم، پوست یا چشم باید بلافاصله شسته شود.

 نکات انبار کردن هیپوکلریت سدیم

ظرف را به صورت محکم مهر و موم شده نگهداری کنید.ظروفی که در آنها محکم بسته شده را در محیط سرد و خشک ذخیره کنید. تهویه ی کافی را برای محیط فراهم کنید. دور از عوامل اکسید کننده انبار شود. دور از آب/رطوبت انبار شود.

فروش آب ژاول

"ای آز" فروشگاهی فعال در حوزه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی-پژوهشی است که آماده فروش هیپوکلریت سدیم در بسته بندی های مقرون به صرفه و با کیفیت ممتاز در گریدهای صنعتی و آزمایشگاهی و از برندهای معتبر ایرانی، هندی، چینی و اروپایی به پژوهشگران، دانشگاهیان، صنایع و کارخانجات است.

خرید هیپوکلریت سدیم

شما می توانید آب ژاول را با قیمت مناسب در بسته بندی های 50 میلی لیتری، 100 میلی لیتری، 250 میلی لیتری، 500 میلی لیتری، 1 لیتری، 2/5 لیتری، 5 لیتریی و بالاتر از فروشگاه اینترنتی "ای آز" تهیه کنید. برای این منظور، از بخش " افزودن به سبد خرید" اقدام به ثبت سفارش کالای مورد نظر بکنید.

مشخصات فنی
CAS Number
7681-52-9
نام لاتین
Sodium hypochlorite
فرمول شیمیایی
NaOCl
جرم مولکولی
74.442 g/mole
نام های مترادف
آب ژاول
دمای ذوب
18 °C
دمای جوش
101 °C
رنگ
بی رنگ
شکل ظاهری
مایع
گرید
Cleaning
شرکت تولید کننده
نوترون
محلولیت
محلول در آب
لطفا چند لحظه صبر نمائید
پرسش‌های متداول

محلول هیپوکلریت سدیم را برتوله، کشف کرد و چون نخست در محله ژاول پاریس تولید میشد، به آب ژاول معروف شد.

به دلیل وجود سود سوز آور در هیپوکلریت سدیم، pH آب افزایش می یابد. وقتی کلسیم سدیم در آب حل می شود دو ماده تشکیل می شود که در اکسیداسیون و ضد عفونی شدن نقش دارند. اینها اسید هیپوکلروز (HOCl) و یون هیپوکلریت کمتر فعال (OCl-) هستند. pH آب میزان اسید هیپوکلروز را تشکیل می دهد. در حالی که از هیپوکلریت سدیم استفاده می شود، از اسید هیدروکلریک (HCl) برای پایین آوردن pH استفاده می شود.

سال  نو مبارک با آرزوی بهترین ها

})();